“Heb je last van je gewrichten?”

Gewrichtspijn

“Als je last hebt van je gewrichten kan dat je dagelijkse beweging behoorlijk dwarszitten.”

Last van je gewrichten?

Ken je dat gevoel als je ’s ochtends uit bed stapt en dat je knieën of rug stijf aanvoelen? Dit kan een onschuldig iets zijn, maar er kan ook een onderliggend probleem aanwezig zijn. Er kan namelijk (lichte) schade in je gewrichten zitten die deze stijfheid veroorzaakt. Meestal gaat de stijfheid gepaard met pijn. Deze pijn kan zeurend of stekend van aard zijn. Bij zeurende pijn zal er vooral sprake zijn van stijve spieren rondom de gewrichten. Stekende pijn is meestal aanwezig bij kraakbeenschade of een acute blokkade in het gewricht. Naast pijn is er vaak ook sprake van een bewegingsbeperking in het aangedane gewricht. Zwelling door vocht is ook vaak aanwezig, zeker als er een trauma aan vooraf is gegaan. Natuurlijk is gewrichtspijn niet fijn om te hebben. Daarom staan wij bij SocialFysio voor je klaar om je te helpen van de gewrichtspijn af te komen.

Bij SocialFysio kun je terecht voor meerdere behandelmethoden die gericht zijn op gewrichtspijn. Wij maken gebruik van een mix van verschillende behandeltechnieken die altijd gericht zijn op jouw klachten. Jij staat altijd centraal en daarom zal onze behandeling maatwerk zijn. Gewrichtspijn behandelen wij met een mix van manuele therapie, dry needling en oefentherapie. Waar nodig passen wij de behandeling aan om tot een goed eindresultaat te komen. Jij zal zelf ook aan de slag moeten gaan om je klachten te verhelpen. Om dit te stimuleren maken wij gebruik van Personal Fysio. Jij krijgt een speciale app voor op je mobiele telefoon of tablet. Via deze app, PhysiApp genaamd, ga je thuis oefeningen doen. Als het nodig is passen wij de oefeningen voor je aan. Het is ook mogelijk om via de PhysiApp te chatten of te videobellen.

Gewrichtspijn kan ontstaan door:

• Aangeboren afwijking
  • Artrose