“Heb je last van je rug?”

Rug

“Als je last hebt van je rug kan dat je dagelijkse beweging behoorlijk dwarszitten.”

Last van rugklachten

Je kent het wel dat je op een willekeurige dag de schone kleding uit de wasmachine haalt. Je bukt voorover om de kleding uit de wasmachine te halen en je komt weer omhoog. Zo maar uit het niets voel je een felle pijnscheut rechts onder in je rug. Door de heftige pijn kun je zelfs niet meer recht staan. Je probeert toch enigszins te bewegen maar de pijn blijft aanwezig. De volgende dag sta je met heel veel moeite op uit bed en je belt de fysiotherapeut voor een afspraak. Gelukkig heeft de fysiotherapeut nog wel een gaatje vrij in de agenda. Bij SocialFysio hebben we de juiste behandelmethoden in huis om je van je rugpijn af te helpen.

Bij SocialFysio kun je terecht voor meerdere behandelmethoden die gericht zijn op rugpijn. Wij maken gebruik van een mix van verschillende behandeltechnieken die altijd gericht zijn op jouw klachten. Jij staat altijd centraal en daarom zal onze behandeling maatwerk zijn. Als je last hebt van je rug dan behandelen wij je klachten met manuele therapie, dryneedling en oefentherapie. Waar nodig passen wij de behandeling aan om tot een goed eindresultaat te komen. Jij zal zelf ook aan de slag moeten gaan om je klachten te verhelpen. Om dit te stimuleren maken wij gebruik van Personal Fysio. Jij krijgt een speciale app voor op je mobiele telefoon of tablet. Via deze app, PhysiApp genaamd, ga je thuis oefeningen doen. Als het nodig is passen wij de oefeningen voor je aan. Het is ook mogelijk om via de PhysiApp te chatten of te videobellen.

Rugklachten kunnen ontstaan door:

• Artrose
  • Beenlengteverschil