“Heb je last van je pezen?”

Peesontsteking

“Als je last hebt van je pezen kan dat je dagelijkse beweging behoorlijk dwarszitten.”

Last van je pezen?

Het voorjaar is begonnen en de eerste zonnestralen zorgen voor een aangename temperatuur. De klimop aan de schutting van je achtertuin is in de winter flink gegroeid en hangt over de terrastegels heen. Je pakt de heggenschaar uit de schuur en je begint als een malle te snoeien. 2 dagen later merk je ineens dat je schouder pijn doet bij het aantrekken van je trui. Eerst denk je dat het wel vanzelf overgaat maar voor je weet heb je er 6 weken later nog steeds last van. De pijn wordt heftiger en het belemmerd je tijdens je werk en nachtrust. Medicatie helpt niet en de huisarts stuurt je naar de fysiotherapeut. Hier wordt een echo gemaakt van je schouder en er blijkt een forse peesontsteking aanwezig te zijn. Bij een peesontsteking is er vaak ook sprake van krachtverlies, zwelling van de pees en bewegingsbeperkingen. Een pees bevat minder bloedvaten en geneest minder goed. Daardoor kan een peesontsteking een stuk langer blijven bestaan. Gelukkig heeft SocialFysio een oplossing in huis om van je peesontsteking af te komen.

Bij SocialFysio kun je terecht voor meerdere behandelmethoden die gericht zijn op peesontstekingen. Wij maken gebruik van een mix van verschillende behandeltechnieken die altijd gericht zijn op jouw klachten. Jij staat altijd centraal en daarom zal onze behandeling maatwerk zijn. Een peesontsteking behandelen wij met een mix van manuele therapie, dry needling en oefentherapie. Als de peesontsteking langer dan 3 maanden aanwezig is dan behandelen wij de pees met EPTE. Waar nodig passen wij de behandeling aan om tot een goed eindresultaat te komen. Jij zal zelf ook aan de slag moeten gaan om je klachten te verhelpen. Om dit te stimuleren maken wij gebruik van Personal Fysio. Jij krijgt een speciale app voor op je mobiele telefoon of tablet. Via deze app, PhysiApp genaamd, ga je thuis oefeningen doen. Als het nodig is passen wij de oefeningen voor je aan. Het is ook mogelijk om via de PhysiApp te chatten of te videobellen.

Peesontsteking kan ontstaan door:

• Overbelasting
  • Verhoogde druk- of trekbelasting