“Heb je last van je spieren?”

Spierpijn

“Als je last hebt van je spieren kan dat je dagelijkse beweging behoorlijk dwarszitten.”

Last van spierpijn?

Afgelopen zaterdag heb je voor het eerst in 2 jaar weer eens aan een hardloopwedstrijd meegedaan. Je hebt je laten overhalen door je beste vriend. Jij hebt weinig getraind terwijl je beste vriend de afgelopen 2 jaar regelmatig wedstrijden heeft gelopen. Maar je kan natuurlijk niet achterblijven dus je hebt je best gedaan om een mooie tijd neer te zetten. De volgende ochtend voelen je kuiten stijf aan en de dagen erna wordt het er niet beter op. Iedere stap die je zet voelt vervelend aan en de kuiten beginnen zelfs wat pijnlijk aan te voelen. De pijn is vooral zeurend van aard. Je besluit naar de fysiotherapeut te gaan om te vragen of hij iets voor je kan betekenen. Er blijkt sprake te zijn van forse “knopen” in je kuiten. Je hardloopschoenen blijken niet te passen bij jouw looppatroon en stand van je voeten. Dit kan mogelijk de oorzaak zijn van je klachten. Als spieren pijnlijk zijn is er vaak ook sprake van een verkorting waarbij er bewegingsbeperkingen in de omliggende gewrichten kunnen ontstaan. Bij SocialFysio hebben wij de juiste behandelmethoden in huis om je van je spierpijn af te helpen.

Bij SocialFysio kun je terecht voor meerdere behandelmethoden die gericht zijn op spierpijn. Wij maken gebruik van een mix van verschillende behandeltechnieken die altijd gericht zijn op jouw klachten. Jij staat altijd centraal en daarom zal onze behandeling maatwerk zijn. Spierpijn behandelen wij met een mix van massage, dry needling en oefentherapie. Waar nodig passen wij de behandeling aan om tot een goed eindresultaat te komen. Jij zal zelf ook aan de slag moeten gaan om je klachten te verhelpen. Om dit te stimuleren maken wij gebruik van Personal Fysio. Jij krijgt een speciale app voor op je mobiele telefoon of tablet. Via deze app, PhysiApp genaamd, ga je thuis oefeningen doen. Als het nodig is passen wij de oefeningen voor je aan. Het is ook mogelijk om via de PhysiApp te chatten of te videobellen.

Spierpijn kan ontstaan door:

• Overbelasting
  • Strakke kleding